Här vankas det pepparkakor

Efter en deppfas på några dagar så har jag nu bestämt mig för att rycka upp mig och hitta på något riktigt kreativt. Missade tyvärr eftermiddagens julpyssel hos K-L då min son har varit ovanligt gnällig och jag själv kände mig på tok för stressad för att överhuvudtaget lyckas koppla av och låta julstämningen infinna sig. Så nu har jag tänkt utmana min pyssliga, kreativa, påhittiga och allt igenom perfekta bullmamma till syster som har som tradition att göra pepparkakshjärtan med samtliga (!) familjemedlemmars namn på (inklusive hästar, hundar och katter) och hänga dem i ett av hennes oklanderligt julprydda fönster. I år har hon visst fått ihop 38 hjärtan. Hoppets låga började dock brinna hos mig när min mamma tidigare idag skvallrade och avslöjade att hon minsann INTE bakar pepparkakorna själv utan köper dem. Så nu är utmaningen ett faktum och jag ser fram emot att kunna stoltsera med mina egenhändigt gjorda hjärtan som ska hänga och dingla i ett av mina fönster :-) Nu när jag hittat ett recept med ingredienser som till och med går att få tag på här så återstår bara ett problem: jag har inga pepparkaksformar! Någon som kan bistå med ett hjärta så att jag kan förverkliga min dröm?

Kommentarer
Postat av: Therese - Mamma till Alfred och ängeln Lucas

Jag kan skicka med posten om du vill =)



Du har fått ett mail av mig!



KRAM

2009-12-08 @ 12:21:56
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Sandbarnet

Jag har ETT hjärta i El P som du GÄRNA får använda. Det är dessutom inhandlat i Spanien, men jag minns inte var.



Kul att inspirationen spirar : )



Kram

2009-12-08 @ 12:40:54
URL: http://www.sandbarnet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0