Allt mellan himmel och hund

Jag har tänkt skriva lite om min tillvaro rent allmänt, men av mitt bloggnamn att döma så utgör givetvis hundar en STOR del av mitt liv och min vardag. Mina hundar heter Canela, en levnadsglad men mycket envis liten blandning mellan tax, terrier och griffon (varav den extrema envisheten) och Tintin, en liten westie-valp som i stor utsträckning lever på sin söthet. Tintin är 3 månader och kissar ungefär en gång var 10:e minut (inomhus förstås) och biter i allt som kommer i hans närhet. Själv är jag gravid och kanske kan tillstå att valpköpet inte var så välgenomtänkt som det kanske borde varit. Till mitt försvar får jag väl säga att när min sambo och jag bestämde oss för Tintin så visste vi inte att det var ytterligare en familjemedlem på väg, och jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att det skulle bli så svårt att stå ut med valplukten och denna eviga energi som verkar näst intill outtömlig. Det som jag tyckte var det mysigaste i världen har plötsligt blivit helt outhärdligt!! Och så får jag så dåligt samvete för mitt bristande tålamod...

I vilket fall så har jag tänkt visa ett par bilder på mina små knyten som både förgyller och förpestar min tillvaro på samma gång :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0