ESC

Det har varit en dramatisk kväll i nya huset. Trots att jag uppfattade mig som övertydlig när jag tidigare idag förklarade hur viktigt det var att soffa och TV skulle vara på plats klockan 21 så hade uppenbarligen inte mitt budskap gått fram helt och hållet. Jag säger helt och hållet eftersom både TV och soffa visserligen fanns på plats så dags, MEN det fattades en kabel för att min enkla lilla begäran skulle kunna uppfyllas. Kanske var jag inte övertydlig ändå, kanske borde jag nämnt något om kabeln också??

I alla fall så fick min utskällda stackars sambo bege sig i ilfart till Carrefour och inhandla denna livsviktiga detalj. Han berättade sedan att han svettig och med bultande hjärta trängt sig i kön och skyllt på sin gravida upprörda kvinna därhemma :-) Så precis i slutet av det franska bidraget fick vi äntligen igång TV:n, cirka 2 minuter före Malenas inträde :-)

Jag håller med min kollega om att årets bidrag generellt är bättre än på flera år, vilket känns upplyftande, och dessutom tycker jag nog att det är lite mindre avklätt över lag, eller är det jag som börjar göra avkall på präktigheten?? Dock tycker jag att det blir tjatigt och trist med dessa löshårsprydda långbenta barbiedockor, vars främsta syfte snarare verkar vara att se ut som Beyonce än att framföra sitt lands bidrag.

Roligast tycker jag nog ändå är den albaniska tyllkjolsprydda lilla rosa prinsessan med sin akrobatiske maskot i turkos trikå som ihärdigt ålade och kråmade sig runt henne - den med smör på!!!

Som danslåtar tycker jag både Greklands och Finlands framföranden är fantastiska, och generellt tycker jag det känns som om det är Nordens år i år - vilka bidrag!! Blev lite (för stunden) småkär i både den danske och norske gutten :-)

Soraya var dessutom riktigt bra och härligt ös i låten, tänk att man nästan alltid behöver några gånger på sig för att börja gilla en låt...

Årets besvikelse, helt klart Andrew Lloyd Webbers bidrag som framfördes av den i och för sig mycket vackra Jade Ewen, men gud så trist...

Nu ska jag titta vidare, spännande!!

I'm in looooooove with a fairy taaaaale :-)


Kommentarer
Postat av: Hundmamman

Måste bara få påpeka hur duktiga vissa är på att skymma detta politiska spektakel. Särskilt då Montenegro vars lilla kitschiga "rödluva" (hon hade nån sån klänning på sig) kläcker ur sig: I have no other choice but to give 12 points to Bosnia-Herzegovina. Känns genuint!!!

2009-05-16 @ 23:40:17
URL: http://hundmamma.blogg.se/
Postat av: Sandbarnet

Stackars lille J, han har det inte lätt ; ). Dock är det bara ESC en gång per år och missar man det då så har man inget annat val än att... se det på Internet : ).



Visst var det lite trist med alla Barbie-look alike men det är samtidigt något man nästan räknar med numera. Tänkte du på att flertalet av dem hade lite "feria"-inspirerade klänningar. Bland annat min favorit Island, så söt så... och bra sjöng hon. Det fanns inga riktiga rysare... eller jo förresten "Anti-crisis... bla bla bla". Var det verkligen deras bästa bidrag?



Montenegros kommentar visar ju också tysligt på hur ESC brukar rösta, om det sen är politik eller lika musiktycke kan man diskutera (?!?!), men i år verkade trots allt Norges bidrag stå över alla dessa oskriva regler. Och visst var ham väl söt när han som vinnare åter igen framförde låten... smälter man inte så säg...



Kram

2009-05-17 @ 20:48:03
URL: http://sandbarnet.blogspot.com
Postat av: Sandbarnet

Men, vad hände med min djupa analyserande kommentar?!?

2009-05-17 @ 20:49:27
URL: http://sandbarnet.blogspot.com
Postat av: Kajsa-Lisa

Vilken tur att du fick din sladd. Det vet ju vem som helst att en gravid kvinnas nycker är bara att följa ;)



Helt underbart roligt är det alltid med schlagern. Underbara, supersöta Alexander var bara bäst. De andra bidragen var helt okej de med och årets tävling kändes som ett lyft för ESC, kul.



När blir det inflyttningsfest?



Kram

2009-05-19 @ 00:00:48
URL: http://viktorochlukas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0