Nu har jag kommit på....

... vad jag vill bli när jag blir stor - jag vill bli RIK! Fast det har jag väl alltid vetat, men det känns påtagligare än någonsin. Sitter och funderar på om det kan ha ett direkt samband med helgen som J. och jag spenderade på ett 5-stjärnigt lyxhotell i Chiclana. Kan ju vara så. Nu undrar ni kanske vad vi gjorde på ett hotell av denna kaliber, för det tillhör inte direkt vanligheten att vi kan unna oss sådana extravaganser. Det var Ingenjörsförbundet som bjöd in oss till deras årliga middag, och det var faktiskt bland det lyxigaste jag varit med om. Hotellet var av den sort man ser i överdrivna amerikanska filmer, där personalen nästan springer framför en och hela tiden frågar vad de kan stå till tjänst med. Hotellrummet var fantastiskt, med en enorm och vacker terass med utsikt över havet för att inte tala om badrummet där man hade kunnat bo om man så önskade. I inbjudan ingick även tillgång till hotellets SPA vilket vi flitigt utnyttjade. Middagen, som bestod av 5 rätter, kunde vi knappt ens njuta av eftersom vi ätit oss proppmätta på skaldjur och smörfisk under lunchbuffén (även den i en klass för sig).
Efter en helg med champagne, dyra viner, bubbelbad och vackra antika möbler, får man en smärre chock när man kastas tillbaka i verkligheten som i vårt fall innebär två smutsiga och ouppfostrade hundar som hade ägnat helgen åt att bita sönder en ganska stor andel av Álvaros leksaker, fönster som inte går att se ut igenom, högar av smutstvätt, en dator som till och med i avstängt läge skriker: JOBBA!!!!

Så ja, även om det känns lite pinsamt att erkänna så drömmer jag om att vara rik. Får för mig att livet skulle vara lättare då. Jag som alltid varit emot spel och lotteri, fnyst åt folk som sätter sin tilltro till turen och hävdat att vill man ha pengar får man minsann arbeta ihop dem! Faktum är att även jag ibland svävar iväg i drömmar om den stora vinsten... även om jag vet att min stora vinst just nu sitter hemma i vardagsrummet och leker :-)

Kommentarer
Postat av: K-L

Ja du, ibland är det inte annat än att man önskade att man bara kunde njuta och lyxa hela dagarna. Sen tror jag ändå att många av de problem och funderingar man dras med daligen ändå inte skulle förändras nämnvärt. Fast jag kan ju ha fel så det kanske är dags att spela på la primitiva i alla fall :)

2010-04-28 @ 11:29:19
URL: http://viktorochlukas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0