Nya bloggen

Visst är min nya blogg fin? Det är min snälla bloggvän Therese som hjälpt mig att fixa den, tack så mycket igen Therese :-)

Ja, då är jag tillbaka i den där situationen då det har gått alldeles för lång tid sedan jag skrev något inlägg senast och plötsligt känns det så jobbigt: HUR ska jag komma igång? VAD ska jag skriva? Så jag struntar helt enkelt i att uppdatera läget och lägger till att börja med in ett recept på en fantastiskt god bulgurgryta som vi testade idag. Kände att jag bara måste dela med mig av denna smakupplevelse :-)

Ingredienser:

2 dl bulgur
massa grönsaker (själv hade jag champinjoner, broccoli, morötter, rödlök, vitlök, pumpa, zuccini och aubergine)
6 dl grönsaksbuljong
olja
salt och peppar
spiskummin
curry

Till servering:
1 dl naturell yoghurt

Koka upp bulgur i grönsaksbuljong. Fräs alla grönsaker och blanda sedan i bulgur och låt allt koka ihop med lite buljong. Smaksätt med salt, peppar, spiskummin och curry (vi hade ganska mycket kryddor i).
Jag kan även tänka mig att den här rätten skulle vara god med mango och nektariner eller något sådant, men för allergiska mig är det nog ingen höjdare...

Supergott, nyttigt och enkelt!



Kommentarer
Postat av: Malin

Mums, den måste jag testa.



Kram

2010-02-17 @ 10:17:49
URL: http://www.sandbarnet.blogspot.com
Postat av: Therese

Tusen tack, detta ska jag absolut testa =)

2010-02-17 @ 21:54:08
URL: http://tostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0