Familjetragedi

Jag hade precis tänkt lägga upp bilderna från dopet och skriva lite om vad som hänt i vårt liv de senaste veckorna. Skulle bara snabbt läsa igenom de olika bloggarna som jag brukar titta på i stort sett dagligen och på en bloggkompis sida läste jag om en bloggvän till henne Faschings eskapader som i måndags förlorade sin 14-åriga son i en tågolycka utanför Stockholm. Pappan berättar själv om hela upplevelsen och det är så otroligt fängslande och så sorgligt att det gör ont i hela mig... Det är inte första gången jag läser bloggares berättelser om händelser så tragiska att min första tanke är "Hur klarar de bara av att skriva om detta???" Men antagligen hittar de en stärkande kraft och tröst i just berättandet. 
Jag påminns i alla fall om att jag borde bli duktigare på att värdesätta dem jag tycker om i min omgivning och inte bara ta allt så för givet. Saker och ting kan allt för snabbt förändras...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0