Helgen...

...var i vanlig ordning ganska lugn och skön och i vanlig ordning sovs det även bort en större del av den. På fredagen nåddes vi av den sorgliga nyheten att en av min sambos kusiner dött på natten så stackars J fick tillbringa kvällen och halva natten på bårhuset tillsammans med resten av den sörjande familjen. Själv slapp jag följa med vilket jag är evigt tacksam för, avskyr nämligen traditionen de har här att man ska sitta på "el tanatorio" som det heter, för mig är detta något helt främmande som jag inte alls kan förlika mig med. Själv vill jag i sådana situationer bara vara nära mina allra närmaste familjemedlemmar och bara tanken på att behöva hälsa på en massa vänner och avlägsna släktingar får mig att känna mig väldigt obehaglig till mods! 
I vilket fall så hade jag en riktigt mysig fredagskväll som jag tillbringade under en varm filt i sällskap med ett glas vin, Lindt-choklad, tidningar, bra musik och en nöjt snusande gosse intill mig, kan man begära mer?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0