En fråga...

... till er läsare som bor eller har bott i Spanien: vad är det som absolut inte går att få tag på här och som jag borde passa på att be mina föräldrar ta med sig? De ska nämligen köra hela vägen ner från Sverige nästa vecka och har ju lite bättre möjligheter att ta med sig en del den här gången. Jag tänker ofta att jag ska ta med mig det ena och det andra från Sverige men just nu kommer jag inte på så mycket. Förutom det självklara (kaviar, pärlsocker och sirap) har jag även bett dem ta med lite olika grövre mjölsorter för det finns det ju absolut inte här. Det jag saknar mest av allt är nog just grovt bröd men det är ju lite svårt att ta med sig på en så lång färd, så det får bli till att baka själv, tur man är av det husligare slaget :-)

Förslag välkomnas...

Kommentarer
Postat av: Sally

Lakrits, nyponsoppa, blåbärssoppa, vaniljsocker, mannagryn, torkade kantareller, gott te... tja jag vet inte, det var det jag kom på i matväg. I mitt fall skulle jag tagit med en massa tyger, Gud vad dyrt det är att få det skickat till sig!

Kram på dig!!

2011-09-17 @ 08:19:48
Postat av: K-L

Jag kommer be om kakao, även om någon sagt att det finns i någon affär :)Sen är set pepparrotsost och hamburgerdressing som står högt på listan här, och finn crisp. Böcker och filmer är också något som alltid brukar finnas i mammas väska.



Kram.

Postat av: Mats

Höstregn :o)

2011-09-18 @ 20:43:10
Postat av: Karin

Mats, att jag inte kom på det själv!!

2011-09-18 @ 20:50:17
URL: http://hundmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0