Var ska jag börja?

Ja, det kan man ju fråga sig när man varit bortkopplad från bloggen och allt annat i cybervärlden så här länge... Jag har dock bestämt mig för att skippa någon slags kronologisk återgivning av den här sommarens alla händelser och tänker sammanfatta den i några få meningar, annars blir det helt enkelt för långrandigt för den stackare som ännu tittar in på den här bloggen då och då. Sommaren har varit hektisk men härlig och full av aktiviteter: resor, släktträffar, regn, sol, bad, glass, goda middagar, mycket vin, promenader, ett bröllop och en begravning.

Här kommer jag återge våra senaste veckor i bilder som helt enkelt får tala för sig själva:



Álvaro njöt till fullo av en rad kära återförenanden med familjen i Sverige

Här med moster Mi...



... med morbror Pelle och moster Helene




...med mormor Birgitta


...kusinerna i Växjö




kusinerna i Karlskrona...






Moster Eva...


och lille Dante i Stockholm...


Sköna bad...


Softa på bryggan...


Utekväll i metropolen Karlskrona...




J och svärfar svängde loss på mammas födelsedagsfest!


och lille Álvaro sov trots en alldeles för hög ljudvolym...


Efter någon vecka hos föräldrarna i Blekinge väntade Stockholm.
Här min systers mysiga balkong i underbart fina Hammarby Sjöstad!



Här dumpade vi av vår son och i fyra hela dygn hade vi barnledigt!
Vår första anhalt var ett ruskigt och regnigt Kiruna. Här
avnjuter J. renskav, eller "suovas" om man frågar samerna



Därifrån körde vi bil till norska Narvik där jag föll för den här...


Och vidare till Lofoten som ju precis som vi förutspått var en hisnande
naturupplevelse:


Charlotte och jag på kvällspromenad...


Ja, klockan var alltså 11 på kvällen och det var LJUST ute!


Det här är dörren från vår stuga ut till bryggan:



Den här bilden är tagen från frukostsalen men det är alltså ingen tavla
utan ett fönster med en hyfsat trevlig utsikt...


Och så var det dags för bröllop i Lofotskatedralen. Vackra Hege och
hennes stolte far :-)



Viva los novios!!!


Så här glamoröst blir det för brudpar med ettåriga tvillingar :-)




Dagen efter bar det österut igen och naturen var inte mycket sämre
på svenska sidan...





När vi kom fram till nationalparken Abisko möttes vi av den här
synen och jag kan inte påstå att jag avundades dem...





Välförtjänt vilopaus längs Kungsleden...


Munderade inför besöket på ABSOLUT ICE BAR i Jukkasjärvi :-)




Inte "on the rocks" men väl "in the rocks"...





Och så tillbaka i vår vackra huvudstad...


Vi hann även med ett lyckat och soligt besök på Skansen, även om
Álvaro tyckte hagen med getter var mycket bättre än både björnar,
sälar och älgar...




Under vår bilfärd tillbaka ner till Blekinge åkte vi förbi det här stället
och jag måste säga att jag tycker det är fantastiskt att det faktiskt
finns ortnamn av det här slaget :-) Det är ju humor!



Och så var vi tillbaka i vardagen, pappa har åkt hem, mamma sitter
fastklistrad vid datorn och Álvaro hjälper mormor att hänga tvätt :-)


Och så lite lek mellan alla hushållsuppgifter förstås!


Jag avslutar det här inlägget med en särskild hälsning till min kära
före detta kollega :-) Bilden är tagen på en loppis i Ronneby. Mamma
köpte boken så nu står den på läslistan!






Kommentarer
Postat av: Malin

Vilka underbara bilder... nu verkar ha haft en underbar vistelse med ett brett utbud : D



Och boken sen med hälsningen... fiiint. Det är en underlig bok, något som förhoppningsvis inte förekommer ofta i verkligheten. För det skulle inte förvåna mig om det förekommer, inte minst i länder som Kina... kanske.



Jag var på väg att skriva ett mejl till dig tidigare idag, men musten gick ur mig. Hoppas på mer energi under morgondagen.



Kram på dig och alla de dina!

2010-08-17 @ 23:20:43
URL: http://www.sandbarnet.blogspot.com
Postat av: Sanna

Det verkar onekligen som att ni haft en väldigt bra semester här i Sverige! Jisses va han växer lillgossen!

2010-08-18 @ 11:21:52
URL: http://blancoazucena.blogg.se/
Postat av: Sally

Härliga bilder! Ska försöka sätta mig med mina nån dag jag med.. Har inte uppdatera bloggen på ett tag.

Längtar efter att träffa er. Dejt i lekparken eller i Puerto Sherry nån dag kanske?

kram

2010-08-18 @ 15:54:01
URL: http://www.dagensklo.blogspot.se
Postat av: K-L

Ni ser ut att ha haft det fantastiskt bra. Jag måste säga att jag avundas ert besök i Lofoten. Det ska bli jättekul att träffa er igen och dryfta allt som hänt i sommar.

Massor av kramar.

2010-08-19 @ 12:34:19
Postat av: Ulrika

oh, vilka fantastiska bilder. Langtar ocksa efter att fa traffa er! Kan alvaro ga nu eller??? han sag sa reslig ut pa tvatthangningsbilden.

harligt det verkar med ishotellet!

Vi ses snart karin, vi aker ner den 6. KRAM U och e

2010-08-24 @ 22:59:37
URL: http://elviapelvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0