Nyttigt vetande

Igår när jag var och hämtade Álvaro hos svärmor så var hon lite bekymrad över att han dräglar mycket, vilket gör att kläderna blir så fula och blöta (alltså inte att Álvaro ofta är irriterad och röd runt munnen just på grund av detta). Hon visade att hon satt på honom en av de haklappar i fleecetyg som jag köpt i Sverige med söta djurmotiv på "så länge" medan han var inomhus. Sedan upplyste hon mig om att jag borde skaffa såna där speciella haklappar "man har på promenad", som då tydligen ska vara mycket mer promenadvänliga än dem med djurmotiven på. Jag vet ärligt talat inte vad det är för typ av haklapp hon syftar på, så nu ställer jag frågan till mina kära spanska väninnor med barn: Vad är detta för något?

Konstigt att något så vitalt gått mig helt förbi här i livet....


Kommentarer
Postat av: K-L

Önskar att jag kunde vara till hjälp men jag har ingen anongom vad det är hon menar.



Tack för igår, det får vi göra om. Kram.

2010-06-09 @ 15:50:27
Postat av: Mi

Hahaha!!! Tänker på den gamla barnvisan "Goddag min fru" eller vad den heter. Det verkar onekligen som det är ett "visst besvär" att ha en så fantastiskt liten kille som dräglar så mycket ;-). Lyssna och sjung med:http://www.youtube.com/watch?v=Ab-FyEx_H1g

Kram till dig och Álvarito

2010-06-09 @ 16:42:40
Postat av: Karin

Hahahah, ja han är ju faktiskt "det käraste jag har" trots dregel och annat besvär :-)

Underbar sång, håller på att lära mig den utantill!

Kramar till dig från oss, söstra Mi

2010-06-10 @ 14:37:30
URL: http://hundmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0