7 kvart i timmen...

... skulle jag vilja ha! Hinner INGENTING. Minns att innan jag själv fick barn så brukade många småbarnsföräldrar tala om för mig att de inte mindes hur de fördrivit tiden innan de blev föräldrar. Jag tänkte alltid att de överdrev och att de var den typen av människor som inte hittade på så mycket saker att göra, så det var därför som de plötsligt kände sig så upptagna. Jo minsann. Om jag inte tyckte att tiden räckte till INNAN jag fick barn så är det ingenting jämfört med min aktuella situation. Men nog om det.

Vi är ju givetvis sedan en dryg vecka hemkomna från en underbar vistelse i Barcelona, som dock tyvärr gick alldeles för fort. 3 dagar i en stad som har så mycket att erbjuda är alldeles för lite, och även om jag själv varit där flera gånger tidigare så ville jag så gärna att J. skulle få se så mycket som möjligt. Han som tidigare, i likhet med många av sina landsmän, varit ganska skeptisk och tyckt att de där katalanerna är ett gäng malliga nationalister, fick snart erkänna att staden är fantastisk. Vi gick, gick och gick, och åt, åt och åt och hade det helt enkelt underbart. Vi är båda intresserade av annorlunda byggnader så vi gick mest med näsan rakt upp i vädret och öppna munnar och beundrade det ena storslagna Gaudi-verket efter det andra.

Vi hann till och med ta oss en runda på Feria de Abril de Catalunya som firades precis mittemot vårt hotell och som faktiskt var helt ok. Efter en stunds rebujito-svepande och ett par sevillanas kunde vi dock konstatera att ju inget går upp mot en "riktig" andalucisk feria :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0