Spansk julafton

Julafton vaknade jag till frukost på sängen och paket, och sedan bjöd min kära sambo ut mig på lunch på mitt favoritställe. Därefter rusade vi iväg till julmässan som firas klockan 7 på kvällen för alla barn och denna är en tidigare variant av "la misa del gallo" (tuppmässan) som firas vid midnatt, och därav namnet "la misa del pollito" (kycklingmässan) :-)

Sedan väntade middag hemma hos svärföräldrarna med hela J:s familj och även om det givetvis inte går att jämföra med en riktig svensk julafton så hade vi trevligt och åt gott. Jag hade med mig både snaps, sill och Jansons frestelse och alltihop gick faktiskt hem, särskilt snapsen....

Det blev en sen kväll igen och när vi väl kom hem runt 3-tiden på natten så kunde vi inte motstå frestelsen utan var helt enkelt tvungna att öppna alla klapparna som låg under granen och eftersom inte Álvaro kunde bistå med någon större hjälp så tog det tid eftersom vi givetvis fick öppna hans paket också och de var mååååånga :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0