Farväl till pophistoriens kung

Att Michael Jackson faktiskt är död känns overkligt. Jag minns att jag redan som barn såg honom som fullständigt odödlig och att jag ibland, i mina existensiella funderingar, försökte tänka att han en dag skulle dö, precis som jag kunde göra med en rad andra berömda personer, men det gick helt enkelt inte. Idag insåg jag att jag fortfarande såg honom som odödlig och blev chockad när jag fick höra denna nyhet. Visst var han kanske ett freak som tog med sig en del hemligheter i graven, men nog har vi gått miste om en stor talang! För mig var han magisk, ett riktigt geni. Jag älskade de flesta av hans låtar och särskilt alla musikvideos han gjort och min dröm att få gå på en av hans konserter förblir ju tyvärr just en dröm. Men varför blev han plötsligt en sådan måltavla för hela världens kritik och anklagelser? Visserligen stod vi nog alla ganska undrande till hans budskap bakom texten "It Don't Matter If You're Black or White" men varför blev det plötsligt så populärt att smutskasta en så framgångsrik stjärna? Han är ju knappast den enda kändis som genomgått en rad plastikoperationer. Men vad låg bakom dessa orubbliga komplex hos denna gigantiska ikon och trendskapare? Och var anklagelserna för övergrepp helt ogrundade? Ja, ja, en sak är säker, det är i alla fall inte färdigspekulerat kring the king of pop...


Kommentarer
Postat av: Kajsa-Lisa

Visst är det ofattbart och väldigt tragiskt. Jag tänker på hans barn. Vad ska det bli av dem? Det är ju självklart så att vi alla är dödliga med femtio år är för ungt, tycker jag.



Jag hoppas att ni har det bra i värmen. Här är det nästan lika varmt som hos er.



Kram

2009-06-27 @ 19:12:32
URL: http://viktorochlukas.blogg.se/
Postat av: Tina

Hej goaste Karin :o) Har suttit och läst några inlägg bakåt i tiden...och småler när jag ser hur lika vi tänker. Jag skäms ibland för att jag tänker som jag gör om Spanien och deras invånare. Tack vare min nya trevliga bekantskapskrets och barnens lärare så vet jag dock att det finns underbara undantag ;o)



Hur går det med hormonkriget? Det är bara att ge utlopp för alla känslorna, du har ju verkligen en anledning!!! ;o)



Jacksons död känns väldigt overklig, men min första tanke var att han äntligen har fått frid. Om jag nu ska gå efter alla bilder och allt som skrivits om honom...och OM det är sant, så verkade han inte särskilt lycklig...mera ett "psykbryt" så inte riktigt "levde". Sedan tänker jag på hans barn...stackars barn...



Hoppas att du mår gott!!!



Kramis

T



2009-06-30 @ 11:06:33
URL: http://www.together-finally.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0