Spanien vs. Sverige

Imorse körde jag mamma och mina syskonbarn till Málagas flygplats och det var inte bara fruktansvärt sorgligt att vinka av dem utan det kändes också så sorgligt att komma hem till ett tomt och tyst hem, trots att vi har två hundar som livar upp genom att skälla alldeles för ofta. Jag hade liksom vant mig vid att ha hela huset fullt med liv och rörelse och tyckte det var riktigt mysigt. Antagligen känns allt ännu värre för att jag är gravid och gråter för precis allt och inget... Det jobbiga är dock att tankarna börjar spöka i min skalle och jag som under de senaste åren känt mig så fast övertygad om att det är här i Spanien jag vill bo, börjar mer och mer grubbla över mitt val och tycker i alla fall just för tillfället inte alls att det är något självklart val längre. Jag saknar min familj och har börjat störa mig ofantligt på vissa saker (dessvärre fler och fler) i denna kultur. Sånt som jag tidigare tagit med en nypa salt och kunnat skratta bort stör mig numera så till den grad att jag blir på riktigt dåligt humör. Som till exempel imorse när vi var på väg till Málaga så stannade vi till för att äta frukost på ett (som vanligt) ytterst otrevligt "hak" längs vägen, och tjejen som tog emot beställningen var ungefär lika charmig som en zombie. Hon hade lika väl kunnat spotta oss rakt i ansiktet för att uttrycka hur mycket hon avskydde sitt jobb och oss för att vi kom och tvingade henne att fixa ett par koppar kaffe och några rostade mackor.
Igår däremot var vi och åt på en restaurang i Puerto Sherry (ett av mina absoluta favoritställen i El Puerto) och servitören log faktiskt (!!) mot mamma samtidigt som han bad henne slå in sin PIN-kod, och det lite smått tragiska är att man blir jätteförvånad och tänker: "men vad trevlig kille som ler" när detta borde vara en självklarhet!
Jag tycker inte om att vara negativ och försöker för det mesta se optimistiskt på saker och ting och hitta positiva saker med det mesta, men idag är jag ledsen och orkar inte det, så... Idag måste jag bara få HATA Spanien och deras högljudda och omysiga barer, deras gamla omoderna kassasystem med kassörskor som inte fattar att det bara tar längre tid om de ska hjälpa till att packa i varorna som de slagit in (på en kassaapparat från medeltiden) och framför allt när de lägger två artiklar i varje påse som dessutom är av så dålig kvalitet att den går sönder när man hunnit halvvägs till bilen. Hatar när det är 40 grader och det är omöjligt att sova på grund av denna klibbiga hetta i kombination med en koloni av extremt aggressiva och ettriga mygg.

Men det känns säkert bättre imorgon...

Kommentarer
Postat av: Kajsa-Lisa

Åh, vad jag känner igen mig. Gravid och hetta är inte något bra kombination för att det ska kännas lättare heller. Jag kan tänka mig att mycket av det du känner har just med graviditeten att göra. Helt plötsligt börjar man tänka på en massa saker som man inte behövt bry sig om som barnfri. Tur att vi har en trevlig fest i morgon att se fram emot. Då kan vi dissa Spanien hur mycket vi vill ;)

2009-06-19 @ 13:18:02
URL: http://viktorochlukas.blogg.se/
Postat av: Karin

Tack så mycket för dina söta ord, läste dem precis :-) Och tusen tack för den trevliga festen hos er, vi hade det verkligen supermysigt. Berättade precis för min familj att det nog var den mest autentiska midsommarfesten jag haft i mitt vuxna liv :-) Dessutom känns allt mycket bättre efter festen, jag är definitivt back on track efter min lilla deppfas, känns skönt!

Kram

2009-06-22 @ 00:23:01
URL: http://hundmamma.blogg.se/
Postat av: Christian (SPANJOR)

ÄR NI AVUNDSJUK PÅ ATT VI VINNER ALLTID ÖVER ER ELLER HAHAHA LOOOSEEEERSSSS SMÅ BÖGAR :D I ÅR KOMMER VI ATT VINNA IGEN OCH DE KOMMER INTE BLI SOM FÖRRA ÅRET ATT VI BARA VILLE VINNA MED 2-1 DE HÄR ÅRET BLIRE MYCKET SPANIEN ÄR DET BÄSTA LAGET I VÄRLDEN DE BARA ATT ACCEPTERA ERA SMÅ RÅTT BÖGAR FUCK YOU LOSEEERRSSSS

2009-07-10 @ 14:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0