Värmen har kommit...

Äntligen har jag fått några minuter över och slagit mig ner vid datorn. Jag har besök av min mamma och två syskonbarn just nu, så schemat har varit fullspäckat och all tid har gått åt till att försöka kombinera jobb, fixande i nya huset och en del turer till stranden. Idag öppnade de tack och lov äntligen poolen och det var en stor njutning att få ta ett morgondopp direkt efter frukost (tur att inga spanjorer läser detta, man kan ju INTE bada när man har ätit!!!)
Mina syskonbarn var så euforiska över poolen så de fick stanna kvar medan mamma och jag gav oss iväg och handlade jord, en bougainvillea, rosor, en underbar passionsblomma och jasmin som vi ska sätta i rabatten som jag ska försöka få min 16-åriga brorson att gräva åt mig imorgon (undrar just hur hans min blir när jag ber honom :-))
Igår var det grillning med hela tjocka släkten och det var ganska kul att se hur min familj reagerade när alla spanjorerna tågade in i detta hus, fullständigt ockuperade köket och trädgården och installerade sig med medhavda "neveras", extragrill och ca 10 kilo kött och fisk som skulle grillas, detta i 40 graders stekande sol i kombination med härliga levante-vindar som kändes som en fön rakt i ansiktet...  Ja, ja, till slut (!) fick vi i alla fall mat i magen och satt sedan och slappade i hammocken resten av eftermiddagen - härligt! Alla barnen stack och spelade padel och kom bara tillbaka då och då för att fylla på energilagret med glass och andra nyttigheter. 
Själv var jag helt utmattad när de äntligen gav sig iväg runt 10-tiden, och det kändes återigen som om tolkning verkligen tar musten ur mig, men vad gör man när man skaffat sig en spansk sambo men en enspråkig familj??? Man har ju liksom inget val... 




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0