Ferian var...

... helt OK även i år. Dock gick det betydligt lugnare till och lördagen ägnade jag åt att nysa frenetiskt efter att ha andats in allt damm och rök under 9 timmars oavbruten vistelse på feriaområdet. Först gick min kollega och jag och åt och sedan mötte vi upp de andra svenskorna och deras barn och besökte tivolit där jag ganska snabbt drabbades av en mäktig och panisk känsla av att jag kommer bli en urusel mamma eftersom jag kommer vägra gå på tivoli med mina barn... men sen erbjöd sig min kollega att göra såna saker med dem istället så då kände jag mig genast lugnare :-) Jag AVSKYR nämligen "cacharritos" som man kallar karuseller för på spanska.

Senare mötte vi upp fler vänner och även min sambo dök upp till slut, mycket upprörd (och inte i allt för nyktert tillstånd) över att han minsann letat i över en timme efter det tält där jag befann mig. I själva verket rörde det sig om cirka 20 minuter, högst.

Årets feria var alltså trevlig och betydligt mer barnvänlig än tidigare versioner. Tänk att det även fanns hopp för lilla mig :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0