Familjefejd och hyckleri

Då var ytterligare en helg förbi, och inte har jag hunnit göra en tiondel av allt det jag hade planerat. Men så är det allt som oftast. Ända sedan premiären av Michael Jacksons "This is it" hade J och jag bestämt att vi skulle ta med oss J:s tre brorssöner och se denna film, och igår blev det äntligen av. Som en snabbrecension kan jag säga att man nog bör vara ett inbitet MJ-fan för att uppskatta filmen, och eftersom jag räknar mig själv som ett sådant så njöt jag till fullo :-)
Vi hade alltså en mycket trevlig eftermiddag tillsammans med tre otroligt goa killar på 7, 10 och 13 år med mycket popcorn och läsk och som till killarnas förtjusning avrundades på Burger King. Tyvärr föranledde detta tydligen ett ilsket utbrott från J:s andra bror som har två barn och som vi varit fräcka nog att INTE bjuda med på bio den här gången... Så nu är familjefejden igång och jag känner mig urtaskig som inte tänkte på att vi borde frågat de andra två barnen också... Själv är jag från en stor familj och har 12 syskonbarn, så hos oss har det alltid varit ganska naturligt att alla inte kan vara med på allt hela tiden, men tydligen så går det inte till så i min kära svärfamilj. Ja, ja, vi får väl se om vi ges en andra chans efter att ha begått detta näst intill oförlåtliga misstag...

Och så en rolig (eller snarare otrolig!) iakttagelse: i fredags när jag åkte hem från Areasur (ett gigantiskt köpcenter) där jag inhandlade lite nya kuddar och filtar till vårt vardagsrum, körde jag bakom en bil med klistermärket "bebé a bordo" (= bebis i bilen) och visst, det kan väl vara bra med ett sådant i ett land där folk verkar ha en allmän förkärlek till att ligga klistrade bakom bilen framför - fråga mig inte varför - men det som kändes som lite smått hyckleri var att båda föräldrarna satt med nedvevade fönsterrutor och rökte i framsätet!!

Nej, nu är det definitivt sängdags, imorgon ska jag försöka göra lite av det där som inte blev av i helgen och dessutom får jag trevligt besök av min kollega som varit bortrest på eftermiddagen :-)

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Therese - Mamma till Alfred och ängeln Lucas

Visst kan jag hålla med om att det är lite hyckleri att ha en dekal på bilen och samtidigt röka i den ;) Är det vanligt hos er att man röker upp i barnen?

Hoppas familjefejden lägger sig snabbt, klart man måste kunna dela upp sig, det gör vi alltid i min familj pga att vi är så många!



Kram

2009-11-16 @ 09:34:47
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Therese - Mamma till Alfred och ängeln Lucas

Men du....

Maila mig lite bilder och förslag på färger och text i headern så ska jag sno ihop nåt =)



[email protected]



Kram

2009-11-16 @ 09:35:56
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Marita

Ja tänk hur man än gör så blir det fel ibland!!

Men ta det med ro,man kan inte alltid göra så alla blir nöjda.Hoppas allt går över snart.

Ha det gött fånga dagen!!!



Kram

Marita

2009-11-16 @ 16:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0