Mysig dag i Sevilla med sushi, IKEA och mycket snack

Idag har min kollega och jag varit i Sevilla hela dagen. Programmet inleddes med ett besök på skatteverket och efteråt hade vi ganska roligt åt tjejen som betjänade oss där. Något mer uttråkat och oprofessionellt får man nog leta efter.... Höjdpunkten var när vi själva fick plocka bort alla hennes grejer som hon belamrat besöksstolen med för att överhuvudtaget kunna sätta oss, och med en gest som minst sagt kan beskrivas som nonchalant sa hon: "dame el bolso, please" (på svenska "ge mig väskan, please) Snudd på humor faktiskt!

Därefter styrde vi genast kosan mot det VERKLIGA motivet bakom vår Sevillafärd, nämligen en sushilunch på Sevillas bästa ställe, "Samurai" på calle Salado - underbart gott!
Proppmätta begav vi oss till IKEA där vi tog god tid på oss att gå runt och drömma och prata en massa inredningslösningar, och till slut fick vi givetvis en hel del grejer med oss hem i kassarna (i alla fall jag), varför blir det alltid så på IKEA?? Jag som bara skulle ha några värmeljus :-)
Álvaro fick både nytt täcke, tallriksset och skötbordsunderlägg plus en jättefin mobil att hänga i taket och ett gosedjur av M.

Väl hemma, med en dunkande huvudvärk och trött kropp, kom jag på att jag lovat ha semlor med mig till jobbet imorgon. Dessa hade jag bakat redan i måndags men låtit ligga i kylen så de gick inte längre att använda till så mycket mer än att slå ihjäl någon med... Alltså var det bara att ställa sig och göra en ny omgång :-)


Kommentarer
Postat av: Therese

Ikea är ju suveränt, och billigt är det ju också =)



Sushi är inte min grej, eller jag har ju iofs bara testat en gång och jag tror inte att det var från något höjdarställe så man kanske ska ge det en chans till =)

2010-02-22 @ 08:53:00
URL: http://tostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0