Tredje ljuset tänt...

Glad 3:e advent på er! Själv är jag inte särskilt glad idag men det går säkert snart över. Ni som känner mig vet att min sinnesstämning kan liknas vid en berg-och-dal-bana så som sagt, det blir snart bätttre, men just nu längtar jag bara så tills på söndag när Álvaro och jag flyger till Sverige för att fira jul. Det blir lägligt med lite avbrott från vårt liv här och tid för eftertanke.

I torsdags var vi på födelsedagsfest, och jag upphör aldrig att förvånas över spanjorer och deras vanor. Vi hade fått en inbjudan till en lunch på en restaurang (en typisk "venta" ute på landet så inga märkvärdiga grejer) och när vi kom dit började tjejen som firade sin födelsedag flitigt att beställa in rätter av olika slag, helt på egen hand. Vi, ett tjugotal "gäster", åt så gott vi kunde och jag överdriver inte när jag säger att det stod minst 10 orörda rätter kvar på bordet när vi helt enkelt inte fick i oss mer mat. Efter presentutdelning och kaffe ropade plötsligt tjejen att hon fått notan och det blev 25 euro per person!!!
Jag betalar gärna för mig, det är inte det, men jag förundras bara över att man först bjuder in folk att fira ens födelsedag, sedan bestämmer helt själv vad alla ska äta (och dessutom alldeles för mycket mat), tar emot allas presenter och sedan har mage att samla in 50 euro/par....
Vi hade i alla fall en mycket trevlig dag som avslutades med "zambomba" (ett slags julkonserter som är typiska för Jerez) på ett torg i centrum och därefter en drink inne på ett disco som en av gästerna driver, så vi var ett gäng på runt 20 personer som festade loss och dansade utan att behöva trängas, köa till toaletten eller oroa sig för väskan... Och en av dem var Álvaro :-)



Álvaro vågade sig till och med upp på scenen för att digga...


Tjejtjusaren...


En framtida festprisse... kanske?


De här "tjejcigaretterna" gjorde succé!


Kommentarer
Postat av: Mamma och Mormor

Ja Àlvaro ser ut att trivas med utelivet! Blir nog lite lugnare i kalla Norden - vi längtar efter er! Ses på söndag - underbart!

2011-12-12 @ 10:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0