Vi tar det piano...

både bildligt och bokstavligt talat. Bildligt för att vi ägnar oss för tillfället åt att göra just ingenting och det är så in i norden skönt. Det känns faktiskt som om jag för första gången i mitt liv lärt mig att koppla av, eller nästan i alla fall. Köksbänken ska enligt mig fortfarande helst vara ren kliniskt ren och inga kläder får ligga framme och skräpa, men förutom sådana petitesser så har jag blivit rätt duktig på att ta det riktigt lugnt och bara njuta av stunden. För ett par dagar sedan pratade jag på telefon med en god vän som nyligen separerat och numera lever singellivet fullt ut, och när hon efter en ungefär timmeslång utläggning om sitt egna, ganska händelserika liv, frågade mig hur vi hade det så kunde jag inte komma på någonting som kunde vara av tillräckligt stort intresse för att berätta. I samma stund fick jag paradoxalt nog en stark känsla av att det är precis så jag vill ha det, i alla fall just nu. Låter kanske trist, men det har hänt något med mig. Kanske har jag äntligen blivit vuxen? :-)

Vidare har vi fått en ny leksak i vårt hem, en leksak som jag har kommit att bli helt besatt av och som jag helst skulle ägna all min lediga tid åt:



Även Álvaro är väldigt glad för pianot och sångerna ur Astrid Lindgrens
visbok sjungs och spelas gärna - hellre än bra


Och så ett par bilder från helgen som till största delen tillbringades i
trädgården


Min son har redan lagt sig till med en "pose"-min, knappt två och ett
halvt år gammal :-)




Här kommer Pippi Långstrump...


Efter en bit lax och ett glas vin i solen, underbart kaffe och lite choklad
kände jag att det nog ändå är här jag vill bo...


Kommentarer
Postat av: Maria

Så härligt ni har det! En riktig liten häst-, piano- och bilkillen, en härlig blandning! :) Längtar tills om tre veckor!! Hälsa alla i familjen så ses vi supersnart!

2012-01-31 @ 20:50:16
URL: http://hastflikkan.blogspot.com
Postat av: Malin

Jag kan bara hålla med om att det inte finns något bättre än att bara ta det lugnt. När fredagen kommer och lugnet infinner sig, ljuva liv! Sen är det ju kul när det händer saker med, bara inte för mycket.



Låter som om du just nu är ganska så tillfreds med livet. Härligt!



Många kramar

2012-02-05 @ 10:58:16
URL: http://sandbarnet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0